ميراث آريا(chtn) - حسين بيژني در جمع خبرنگاران با اشاره به در اختيار قرار دادن زمين از سوي شهرداري براي احداث جايگاه‌هاي جديد سوخت اتوبوس‌هاي گازسوز به شرکت گازخودرو خاطر نشان کرد: هنوز اقدام جديدي در اين زمين‌ها صورت نگرفته و به نظر نمي‌رسد اين جايگاه‌ها به زمستان امسال برسند.

وي همچنين اضافه کرد: شهر تهران با کمبود حدود چهار تا پنج هزار دستگاه اتوبوس مواجه است و اين کمبود در سرويس‌دهي اتوبوس‌هاي خصوصي و بليتي تاثيرگذار است. در عين حال تعداد اتوبوس‌هاي خصوصي در مقابل اتوبوس‌هاي بليتي هنوز با مصوبه شوراي شهر مبني بر 60 به 40 شدن اتوبوس‌هاي خصوصي در مقابل اتوبوس‌هاي بليتي فاصله زيادي دارد.

بيژني در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با اضافه شدن تعداد ديگري اتوبوس به خط ويژه مسير خيابان وليعصر (عج) تا پارک وي توضيح داد: اتوبوس بيشتري به اين مسير فعلا اضافه نمي‌شود، چرا که اتوبوس اضافي ايجاد مشکل مي‌کند و در حال حاضر در همه ساعت‌هاي روز حتي در ساعت‌هاي پيک ترافيک هر يک و نيم دقيقه يک اتوبوس تردد دارد و حرکت آن‌ها کاملا در صبح و عصر عادي است.

وي همچنين از تخليه 25 دستگاه اتوبوس دوکابينه جديد از گمرک بندرعباس خبر داد و گفت: اين اتوبوس‌ها در حال اعزام به سمت تهران هستند و به زودي در خط ويژه خيابان وليعصر(عج) فعال خواهند شد.

مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني تصريح کرد: اتوبوس‌هاي فعلي زردرنگ در مسير خط ويژه خيابان وليعصر (عج) کشش لازم براي تردد در سربالايي اين خيابان را ندارند و ما بارها اين موضوع را به وزارت صنايع و شرکت سازنده اين اتوبوس‌ها اعلام کرده‌ايم اما توجهي نشده است.

بيژني افزود: اين اتوبوس‌ها از نظر فني زيرساخت لازم براي مسيرهاي شبيه خيابان وليعصر (عج) را ندارند و با توجه به اين که اين تعداد اتوبوس سهميه دولت به اتوبوسراني شهر تهران است بايد نسبت به اين مسئله توجه ويژه صورت گيرد.

وي همچنين با اذعان نسبت به وجود تخلفات در بين اتوبوس‌هاي خصوصي، خاطر نشان کرد: افزايش ميزان کرايه و نامناسب بودن فضاي اتوبوس‌هاي خصوصي وجود دارد و ما آن را انکار نمي‌کنيم، اما در عين حال بازرسي شهرداري تهران و سازمان نظارت اتوبوسراني با موارد اعلام شده توسط مردم و گشت‌هاي ويژه برخورد قاطع مي‌کند و حتي موارد خلع يد و گرفتن اتوبوس از شرکت‌ يا راننده را داشته‌ايم.

وي با بيان اين که نمي‌توانيم براي هر اتوبوس يک بازرس بگذاريم و مردم بايد موارد تخلف را اعلام و پيگيري کنند، اظهار کرد: در حال حاضر بيش از سه هزار دستگاه اتوبوس خصوصي در شهر تهران فعال است و تخلف تعدادي از آن‌ها مسئله‌اي نيست که بتوانيم آن را رد کنيم.


مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني همچنين در پاسخ به سوال ايسنا در رابطه با وضعيت فعلي جايگاه‌هاي سوخت اتوبوس‌هاي گازسوز، گفت: وضعيت اين جايگاه‌ها نسبت به شرايط اول مهر تغييري نکرده و مشکلات جديد به صورت مقطعي حل مي‌شود.

وي افزود: بارها اعلام کرده‌ايم که وضعيت جايگاه‌هاي گاز با تعميرات دوره‌اي کوتاه مدت و چند روزه حل نمي‌شود و بايد مشکلاتي که بارها به مسوولان امر اعلام کرده‌ايم هرچه زودتر به صورت اساسي حل شود.

بيژني خاطر نشان کرد: در همين چند روز اخير 19 تا 20 درصد اتوبوس‌هاي گازسوز قادر به سوخت‌گيري در شب نبودند و به اين ترتيب حدود 700 تا 800 دستگاه اتوبوس در روز از خط خارج بودند.

وي در ادامه توضيح داد: در روزهاي اخير نيز موضوع کمبود سوخت در زمستان چندين بار اعلام شده است و ما در هفته اخير چندين بار به مسوولان امر در اين رابطه مکاتبه داشته‌ايم اما هنوز پاسخي دريافت نکرده‌ايم.

مدير عامل شرکت واحد اتوبوسراني اضافه کرد: هفت مرکز جديد براي احداث جايگاه‌هاي سوخت به شرکت گازخودرو معرفي کرده‌ايم اما هنوز اقدامي در راستاي احداث جايگاه در اين محدوده‌ها صورت نگرفته است. همچنين در مورد سه ايستگاهي که قرار بود تا قبل از فصل زمستان براي اتوبوس‌هاي گازسوز آماده شود نيز امکانش صورت نگرفته و به نظر مي‌رسد تا آغاز فصل سرما اين جايگاه‌ها آمادگي لازم براي سوخت‌رساني را پيدا نکنند، در حالي که شهرداري وظيفه خود را در راستاي ارائه زمين براي احداث جايگاه انجام داده است.

وي در ادامه با اشاره به وجود ناخالصي در گازوئيل و گاز مصرفي اتوبوس‌ها اضافه کرد: گازوئيل براي اتوبوس‌ها با 500ppm عرضه مي‌شود در حالي که بايد بر اساس استانداردها ppm آن50 تا 70 باشد.

بيژني افزود: اتوبوسراني سوختي که تحويل داده مي‌شود را دريافت مي‌کند و دخالتي در کيفيت آن ندارد. اما قطعا اين کيفيت بر استهلاک خودرو و آلودگي هواي شهر تهران تاثيرگذار است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: معاينه فني اتوبوس‌هاي شهر تهران در سه مرکز فعال در ايستگاه‌هاي اتوبوس انجام مي‌شود و در حال حاضر حدود دو هزار دستگاه اتوبوس توسط اين سه مرکز بازديد فني و رفع عيب مي‌شوند.

100


انتهای پیام/

کد خبر 1388082629